Thailand - Sa-wa-dee-ka Bangkok!

31 oktober 2012 - Koh Chang, Thailand

Jaja, daar is ie dan, ons eerste bericht uit zuid oost Azië :)

Nadat we goed aangekomen waren op Bangkok airport hebben we een taxi naar ons hotel genomen. Het nemen van die taxi was al onze eerste beproeving...We hadden gelezen dat taxichauffeurs Bangkoks nummer 1 boefjes zijn en dat je over het algemeen altijd gelicht wordt.. tip: pak een taxi waar 'taximeter' boven op het dak staat en zorg dat de meter ook aanstaat! nou... idd.. De eerste de beste taxichauffeur vroeg idd veel te veel geld en wilde de meter niet aan zetten. Uitgestapt en onze tassen uit de kofferbak gehaald. Met de tweede taxichauffeur 10 min onderhandeld en die wilde ons voor een normale prijs naar ons hotel brengen. Het was een vrolijke ondeugende snuiter die ons heeft laten kennis maken met Thaise popmuziek en ons een paar woordjes heeft geleerd die we helaas ook ter plekke weer vergeten waren.
Het hotel was schitterend! De ligging middenin Chinatown. De Thaise bevolking is zooo vriendelijk! één en al glimlach en behulpzaamheid, wat een heerlijk welkom :) 'S middags zijn we door Chinatown gewandeld om een idee te hebben van de omgeving waar we zitten. We werden geconfronteerd me het drukke straatleven en de vele kraampjes op straat. We hadden wel trek dus bij een kraampje op straat een lunch genuttigd à 1 euro per maaltijd. Een lekker roerbakseltje met taugé, noodles, champignons en soja saus. Echt belachelijk goedkoop, heerlijk en een geweldig leuke belevenis om te eten op straat tussen de Chinezen.
Bij terugkomst in ons hotel hadden we een Thaise massage geboekt. Eerst even gezwommen in het zwembad op de bovenste verdieping van ons hotel, waar we een schitterend overzicht hebben over de stad met de skyline van Bangkok. Daarna werden we getrakteerd op de rek en strek oefeningen van de Thaise masseuses die ons in de meest rare posities manoeuvreerde :) letterlijk lachen gieren en brullen met deze uiterst vriendelijke en vrolijke masseuses. Na deze 'ontspannende' massage hebben we gerelaxt in het ronddraaiende Lounge restaurant op het dak wat ons wederom een uitzicht gaf op Bangkok by night, inclusief vuurwerk en live-muziek. Wouter zijn eerste Thaise biertje (smaakte goed) en wat lekkere versnaperingen zoals sushi en geroosterde noten met citroengras.

Bangkok heeft een hoop te bieden, dus de andere dagen hebben we benut om de toerist uit te hangen. Bewapend met de stratengids van Bangkok, ons fototoestel en flessen water op pad. Wat is het toch een grote stad!! Maar gelukkig is er het openbaar vervoer :) Deze zijn al een attractie op zich. De eerste keer dat we de Phao Express ( boot over de rivier) wilden nemen werd ons een toeristenboot aangesmeerd, maar deze beginnende reizigers hadden zich al goed ingelezen over de boefjes in Bangkok. Dus de gewone boot genomen. Het is bij deze wel 'hop on' en 'hop off', want voor dat je het weet is hij alweer weg. Wat een vaart hebben die erin. Voorbeeldje voor de ns? ;) Ook het rijden in een Tuktuk mag natuurlijk niet ontbreken. Een taxirijder aanhouden en dan rijden naar je volgende bestemming, wat een lol! Als echte backbacker moet je in bangkok naar Khao San road in Banglanpu, het bruisende backpackersdistrict. Hier vonden we een guesthouse met zwembad, wat wel een aangename verkoeling voor ons was, want we moesten nog wel wennen aan de temperatuur hier. Na onze laatste dag in Bangkok, waar we tempels bezocht hebben, hebben we een busticket geboekt naar het mooie eiland Koh Chang. We zagen de witte stranden en hutjes op het strand al voor ons :P

Na de busreis, pont en taxibusje waar we met 15 man ingepropt werden, kwamen we aan bij onze accommodatie. We hadden een eigen rieten hutje met een mooi uitzicht over zee. Het plaatsje Bang Bao Bay is een klein vissersdorpje op het eiland en tevens het beginpunt van de vele duik- en snorkel excursies. We vonden het gelijk een gezellig plaatsje waar we ons de komende dagen wel konden vermaken :) Bij de baai hadden we mooi zicht op de boten die terug kwamen en op onze eerste zonsondergang bij zee.
De volgende dag hebben we een scootertje gehuurd, die het voor ons wat makkelijker maakte om het eiland te verkennen. Koh Chang is qua grootte vergelijkbaar met Texel. Dus lekker op pad om de strandjes en watervallen te bekijken.
De volgende dagen willen we gaan 'eilandhoppen' en snorkelen bij de koraalriffen.

Groeten vanuit Koh Chang,

WC

Ps. Een heel erg grappig gegeven waar we achter kwamen bij de apotheek. Wij doen altijd erg ons best om lekker bron te worden, terwijl de Thai z'n best doet om wit te worden. (Zie foto's)

Helaas lukte het niet om de foto's via deze site te uploaden, deze kunnen jullie vinden op Wouters Facebook pagina "iOS photos"

1. Marian Hubert:
    31 oktober 2012
    Thanks, leuke verhalen en prachtige foto's. xx
  2. Willy:
    Super leuk hoor
  3. Renee:
    Sawadee!!
    Leuk te horen dat jullie het naar jullie zin hebben!!
    Laos en Cambodja worden nog goedkoper...Lekkere maaltijden voor 2 personen voor slechts 1 eurie haha!! En indeed, de local beers smaken prima! Draft beer voor 25 cent hihi!!

Geniet volop! Ik volg jullie wel vanaf een afstand hihi,
    XX Renee
  4. Rudy:
    31 oktober 2012
    Super leuk verhaal!!! Jaloerssssss :)
  5. Annemarie:
    31 oktober 2012
    Klinkt allemaal heerlijk! Geniet er lekker van en van elkaar! Kus
  6. Jack en conny:
    1 november 2012
    leuk hoor
  7. Christel:
    1 november 2012
    Klinkt heerlijk!! Gelukkig kunnen wij vanavond Nederland ook heerlijk nieuws vertellen voor jullie: hier wordt het kouder en is het erg regenachting....
  8. Jasmijn & Marco:
    2 november 2012
    WOUW! ik kan jullie nu ook volgen. heb net de foto's op facebook gezien en de tranen rollen over me wangen. wat gaaf om te zien dat jullie zo gelukkig zijn, en dat alles goed gaat daar. blijf schrijven!!!! xxxxx
  9. Eva b.:
    2 november 2012
    Klinkt heel erg goed (en herkenbaar)!
    Geniet er lekker van met z'n tweetjes.
    X Eva
  10. ROB:
    4 november 2012
    Hij gaat lekker daar......genieten maar. ...Lekker paar....pas op voor de Pangafilet!!!.
    Kunnen jullie hier ook fotoos plaatsen...
  11. Ritamooy:
    9 november 2012
    hey wouter en chantal,
    wat leuk om te lezen dat jullie zo genieten.
    lekker weer, good food and elkaar.
    ik antwoord nu ff voor jaap, want die ligt op de OK. ivm met zijn arm.
    wel de hartelijke groetjes van ons allemaal, rick redhead an brenda.
    Wij zijn net terug uit engeland en schotland, super gehad.
    we zijn razend benieuwd waar jullie volgende stap naar toe is.
    dikke kussen van jaap en rietje...........