Cambodja - Irrawaddy dolfijnen spotten in Kratie

26 november 2012 - Kratie, Cambodja

Maandag 26 november Banlung – Kratie

'S Morgens om half negen hebben we Banlung verlaten en zijn we om half twaalf 's middags gearriveerd in Kratie. We blijven maar 1 dag in deze plaats waar echter niet veel te doen is behalve het spotten van de bedreigde irriwaddiedolfijnen. 's Middags gaan we met tuktuk naar het plaatsje Kampi waar we op een klein bootje stappen. In een uurtje zien we toch heel wat dolfijnen bovenkomen en ondergaan! De rit van Kratie naar Kampi en andersom is erg leuk. De lokale inwoners langs de rivier wonen in mooie houten huizen op palen en de omgeving is weelderig groen. De kinderen zwaaien nieuwsgierig naar ons en overal horen we 'hello hello hello!'

Het toerisme in Kratie staat nog in de kinderschoenen. Er zijn weinig kwalitatief goede hostels, prijzen liggen lager dan elders en er zijn weinig faciliteiten en activiteiten voor toeristen. Het ziet er naar uit dat hier in de toekomst snel verandering in gaat komen gezien het aantal accommodaties die momenteel in de (bamboe)steigers staan.

- Foto's bij dit bericht zijn te vinden bij: "Cambodja - Irrawaddydolfijnen spotten in Kratie

1. Marian Hubert:
    3 december 2012
    Ook vanuit hier.........Hello..Hello..... wat maken jullie toch prachtige foto's.